És legal fer e-mail marketing?

Valoració
( Total: 0 Mitjana:0 )
A dia d’avui tothom té una bústia de correu electrònic, ja sigui privada o gratuïta. I per les petites empreses i nous emprenedors que no poden permetre’s grans campanyes publicitàries, l’e-mail marketing s’ha convertit en una temptació.

Avantatges

Els correus electrònics semblen un sistema sense cost. Però no és així. Sí que, ben pensats, poden ser molt efectius i amb l’avantatge de que els usuaris ho podran obrir, en el futur, en el moment menys inesperat. Però no tot són avantatges i s’han de tenir certes precaucions legals.

El cost d’enviar correus electrònics massius

Els enviaments massius, o no massius, de correus electrònics tenen avantatges evidents. En general poden ser gratuïts, o poden tenir un cost molt baix. Però qui fa enviaments massius ha d’assumir, sempre, alguns costos. Si no es fa correctament es pot convertir en la publicitat més ineficient i costosa que ningú es pugui esperar.

  1. Hosting o VPS, com a mínim. Els sistemes gratuïts per enviar correus electrònics, rarament permeten enviar més de 500 correus per dia. Així que per poder fer un enviament massiu, o relativament, s’ha de contractar un hosting, un VPS o un servidor. En aquest sentit pot ser útil fer ús del “sistema DKIM”, ja que aquest sistema (DomainKeys Identified Mail) permet a les persones o empreses responsabilitzar-se del missatge.
  2. Compra d’un domini.
  3. Disseny i redacció del missatge. Si no s’assumeix el correcte cost (en temps o diners) per enviar algun missatge amb sentit, de res servirà enviar molts correus.
  4. Programes. Cal fer ús de programes que siguin segurs i eficients, ja que si el programa no és segur, hi podria haver conseqüències greus (mal ús de les adreces privades, inclusió en llistes negres de spam, o altres). Emailing o MailPoet són a dia d’avui dels més eficients i segurs.
  5. Compra legalitzada de dades. Les dades personals no es poden fer servir de qualsevol manera.
  6. Cost d’Assessoria Legal: Algunes de les normatives i lleis que s’han de complir i respectar són la Llei Orgànica de Protecció de Dades i la Llei de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic. Ambdues són de caràcter obligatori, amb sancions que poden arribar als 300.000,00 euros en cas d’incompliment. Segons l’activitat o servei que s’estigui promocionant també podria ser obligatori el compliment d’altres normatives o lleis. És per aquest motiu, que dins del directori-buscador d’Advocat trobaràs diferents especialistes en la matèria.

Traducción/resumen al castellano

A dia de hoy todo el mundo tiene un buzón de correo electrónico, ya sea privado o gratis. Para las pequeñas empresas y para los nuevos emprendedores, que no pueden permitirse grandes campañas publicitarias, es una tentación el “e-mail marketing”.

Ventajas

Los correos electrónicos parecen un sistema sin coste. Pero no es así. Sí que, bien pensados, pueden ser muy útiles y efectivos, y con la ventajas de que los usuarios lo puedan abrir en el futuro, en el momento más inesperado. Pero no todo son ventajas y se tienen que tomar ciertas precauciones legales.

El coste de los envíos masivos

Los envíos masivos, y también los “no masivos”, tienen ventajas evidentes. En general pueden ser gratuitos, o poder tener un coste muy bajo. Pero quién hace envíos masivos tiene que asumir siempre algunos costes. Si no se envía correctamente se puede convertir en la publicidad más ineficiente y costosa que nadie se pueda esperar.

  1. Hosting o VPS. Los sistemas gratuitos raramente permiten el envío de más de 500 correos. Es preferible contratar un servicio que tenga integrado el sistema “DKIM” que permite a los remitentes responsabilizarse del envío.
  2. Compra del dominio ya que la mayoría de envíos sin dominio son poco creíbles y/o terminan entre correos no deseados.
  3. Diseño y redacción del mensaje. Es la parte central y hay que gastar tiempo y/o dinero en optimizar el mensaje para que sea agradable, fácil de recordar o pueda hacer una llamada a la acción. De lo contraraio no serviría de nada enviar muchoas mensajes.
  4. Proagramas. Es necesario usar programas seguros y eficientes, ya que de contraraio las consecuencias podrían ser graves (mal uso de direcciones privadas, inclusión en listas negras de spam, u otras). Emailing o MailPoet son, a día de hoy, programas seguros, eficientes y que mejoran.
  5. Coste de asesoramiento legal. Hay que dar cumplimiento a los previsto en la LOPD y en la Lei de Servicios de la Sociedad de la información y comercio electrónico. Las dos son de carácter obligatorios y su cumplimiento impediría posibles sanciones de hasta 300.000,00 Euros. Según la actividad o servicio promocionado también podría ser necesario cumplir otros requisitos legales, del sector o de la zona.

Escrigui la seva opinió!!

Please enter your comment!
Please enter your name here